Motivationsbrist i halvtid?

Det har antagligen inte undgått dig att träning och motion inverkar positivt på din hälsa och ditt välmående. Ökad energiförbrukning, förbättrad kondition och ett stärkt immunförsvar är några i raden av alla hälsofrämjande effekter ett aktivt liv för med sig. Resultaten av fysisk aktivitet infinner sig snabbt och ger dig kraft att hantera vardagens alla prövningar. Det gör att du parerar fysiska ansträngningar och psykiska utmaningar på ett mer balanserat sätt än om du lever stillasittande. Inga revolutionerande nyheter förstås, men väl värt att påminnas om med jämna mellanrum.

Oavsett om du har kunskap om träningens alla fantastiska effekter på din kropp eller ej, kan vägen till träningsanläggningen/motionsspåret/hemmagymmet kännas lång och brant. När du upplever att motvinden blåser som hårdast vill jag att du plockar fram den där sköna känslan som infinner sig efter ett energigivande träningspass. Håll fast vid den känslan och ta på dig dina träningskläder så snart du har möjlighet. Då, när du står där ombytt och klar, har du bestämt dig. Det du precis gjorde var att bestiga den långa branten du hade framför dig. Utmaningen utför får du serverad under den aktivitet du tänker genomföra och med målet om den sköna känslan i sikte. 

Egentligen är det ganska enkelt. Du förtjänar att må bra och för att må bra behöver du röra på dig. För att röra på dig måste du välja att faktiskt göra det. För att göra det valet lite enklare vill jag att du ser det som en investering i dig själv. En investering som gör dig starkare, friskare, gladare, piggare och mindre stressad.

Jag och mina instruktörskolleger hjälper dig att investera i ett friskare liv och en bättre version av dig själv!
/Mia

 

 
Posted in Uncategorized.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>